Sunday 4 May 2014

Cicak...

Adakah anda suka jika hidup di kelilingi oleh cicak? Persoalannya, kenapa ada cicak di rumah? ...Baru-Baru nie aku berdepan dengan  masalah  cicak di rumah aku.....banyak......sampai isteri aku pun jadi takut......pening juga dibuatnya......maka disebabkan sayang pada isteri (sape x sayang isteri oooiii....) lalu aku pun cuba mencari solution@cara bagaimana nak menghalau cicak di rumah aku nie....Solution yang pertama ,aku cuba mencari ubat cicak di kedai@supermarket berdekatan dengan kawasan rumah aku....
Akhirnya cari punya cari ,aku jumpa di supermarket ni....iaitu alat penyembur RIDSECT LIZARD REPELLENT.......

aku pun terus beli setelah belek punya belek.....harganya dalam RM 17.90 sebotol......aku pun balik ke rumah dan terus memulakan operasi menghalau cicak di rumah aku......setelah mengikut arahan @ cara penggunaan alat penyembur tersebut ( cara penggunaan boleh dilihat pada cetakan pada alat sembur tersebut )....aku pun sembur la kat semua tempat yang mana cicak nie dok lepak kat rumah aku nie........
Jadi setelah beberapa hari selepas aku sembur , hasil yang aku dapat tgk dah xde dah cicak2 yang berkeliaran@ lepak di rumah aku......maknanya alat sembur tu berkesan lah jugak......katanya berkesan untuk 6 minggu...lepas tu xtahu le samada cicak tu datang balik atau idak...kene tgu selepas 6 minggu lak....kalau cicak2 tu masih berkeliaran jugak....aku perlu membuat operasi lagi.....aduyai...

No comments:

Post a Comment